Готельний сервіс: яким він буває та чим відрізняється?

  • Березень 26, 2025
Готельний сервіс: яким він буває та чим відрізняється?

Збираючись у відпустку, більшість з нас обирають так звані «пакетні тури». Це коли вам не потрібно ні про що перейматись на відпочинку, бо в вартість пакету вже включене проживання, квітки на літак чи автобус, та трансфер від вокзалу до готелю. Здавалося б – обирайте зручні дати, пакуйте валізи (або заздалегідь купіть надійну та практичну валізу, якщо у вас її немає) та вперед у теплі краї! Але є один нюанс, який може кардинально змінити вашу подорож, або навіть звести нанівець всі позитивні емоції від відпочинку. Мова йде про готель та рівень сервісу, який він пропонує.

Розглянемо докладніше, від чого залежить «зірковість» готелів та на який сервіс ви можете розраховувати.

Коли зірки мають значення

Система «зірок» вперше була впроваджена ще у Франції в середині минулого століття. З появою нових технологій рівень якості послуг також змінювався, а система зірок адаптувалась до нових реалій. Зараз для більшості країн Європи діє єдина система, яка має досить просту та зрозумілу градацію за рівнем якості від 1 до 5 зірок, де одиниця – найпростіший бюджетний варіант з мінімумом послуг, а п’ятірка – відпочинок найкращого рівня.

Головна відмінність між зірками – це площа номерів, рівень інфраструктури та наявність додаткових послуг. Наприклад, заклад на 1* можна розглядати виключно як місце для ночівлі, то 5* - це справжній палац з басейнами, ресторанами, магазинами, SPA салонами, тренажерними залами та навіть з власними аквапарками. Багато туристів можуть навіть не покидати територію п’ятизіркового готелю за весь час відпочинку.

Варто розуміти, що рівень сервісу в різних країнах буде відрізнятись, тому що система «зірковості» залишається умовною класифікацією та не має жорстких вимог. Саме через це деякі європейські «трійки» можуть бути краще більшості єгипетських «четвірок».

Читайте також: Як обрати чоловічі кросівки для активного відпочинку?

Також крім кількості зірочок варто звернути на латинські літери, які будуть в описі конкретного тура. Вони вказують на тип харчування, та мають наступну класифікацію:

  • RO (room only). Це означає, що в вартість вашого туру харчування не входить. Це найдешевший варіант розміщення, але його варто обирати тоді. Коли ви плануєте лише ночувати в номері, а весь вільний час проводити за межами готелю.

  • ВВ (bead & breakfast). Ці дві літери означають номер та сніданок. Зазвичай сніданок – це шведський стіл, а якість та кількість страв безпосередньо залежать від країни та рівня закладу.

  • HB (half board). Це напівпансіон, в який входить сніданок та вечеря. Один з найпопулярніших варіантів розміщення для економних туристів, які більшу частину дня планують знайомитись з курортом, а не сидіти біля басейну. Буває ще розширений варіант HB+, де у вартість входять деякі місцеві алкогольні напої (зазвичай, це 1-2 бокали вина під час вечері).

  • FB (fool board). Повний пансіон, де в вартість включений сніданок, обід та вечеря, але без алкоголю. Таке розміщення – дуже гарна ідея для людей, які не вживають спиртне та не хочуть переплачувати за додатковий сервіс.

  • AI (all inclusive). Це «все включено», або найбажаніший варіант розміщення для більшості українських туристів. Тут майже немає обмежень, бо крім трьох основних прийомів їжі та майже безлімітного алкоголю у більшості закладів працюють снек-бари (на пляжі та біля басейнів). Єдиний момент – алкоголь тільки місцевого виробництва. Також є розширена версія UAI («ультра ол інклюзив»), де вам подадуть не тільки місцеві алкоголь, але й напої відомих світових брендів.

 Правильно підібраний готель з конкретною системою харчування здатен значно підвищити рівень вашого відпочинку та привнести додаткові позитивні емоції.


Олена Черненко

Олена Черненко

Олена є визнаним експертом в галузі автобусних перевезень. Завдяки глибокому розумінню галузі та багатому досвіду, Олена заслужила репутацію надійного партнера, працюючи як з великими перевізниками, так і з приватними компаніями. Її експертиза включає планування маршрутів, аналіз безпеки та ефективності транспортних рішень. У своєму блозі Олена пропонує професійні поради, аналізує поточні тенденції ринку та ділиться своїм досвідом, щоб допомогти читачам краще зрозуміти світ автобусних перевезень.

Пов'язані публікації